miercuri, 11 iunie 2008

0-0

Si replica celebra:"Pentru cine???"

 

In cele ce urmeaza voi dezvolta subiectul "fotbal la romani" sau cum devenim noi patrioti asa...dintr-o data. Ati obervat ca daca echipa Romaniei pierde un meci, toata lumea spune "au pierdut" in timp ce daca il castiga, replica generala este "am castigat"? Asa suntem noi romanii, ne place sa ne identificam cu ce fac altii bine, dar la nevoie...nu mai suntem acolo.

 

Un om mare (nu ca statura) a spus candva :"Nu te intreba ce face statul pentru tine, intreaba-te ce faci tu pentru stat." Ce facem noi pentru stat? Exact nimic. Noi nu suntem in stare nici sa ne mobilizam la vot...Cand joaca echipa Romaniei toata lumea da dovada de  patriotism, cand emigram in masa spre Canada sau Spania...ne aducem aminte de toate problemele din Romanica. De ce suntem noi asa perversi? Pentru ca suntem oameni si vrem tot ce e mai bun cu efort minim.

 

Deviza Europei "Unitate in diversitate" si noi aderam la ea (atat la Europa, cat si la deviza), dar cand Mailat a violat-o pe italianca toata lumea, care cu furci, care cu topoare, urla sa ne separam de tigani, sa nu fim identificati cu ei...Ne mandrim cu Ardealul, cu arhitectura locului, dar ii uram pe unguri ca ne-au cotropit. Intrebarea mea este: nu suntem in stare sa pastram o constanta? Sa acceptam viata cu bune si cu rele?

 

Mircea Badea spune:"Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!" Suntem atat de ocupati sa criticam multele lucruri care nu merg bine aici si sa ne facem actele de emigrare, incat uitam ca putem face ceva, uitam ca noi suntem cei care trebuie sa infaptuim schimbarea, uitam ca noi, romanii, suntem majoritari in Romania, uitam ca soarta celor doua razboaie a fost in mana noastra.

 

In loc de concluzie va las sa va ganditi putin si eventual sa votati.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Excelent articol! L-am citit in ziua in care a fost scris, dar am tot amanat sa las un comentariu. Pentru a vedea ce se intampla dupa meciul de aseara. Si s-a intamplat: nu, nu AM pierdut, ci AU pierdut, evident. EI nu s-au calificat. Daca am fi dat 3 goluri in 3 minute, NOI, toti romanii, am fi ajuns in sferturi. Dar asa... ei sunt prostii. Sau poate pur si simplu ne multumim cu putin. Inainte de Euro, si eu am zis, ca multi altii: "Daca luam 2 puncte, sa ne dea noua trofeul". Ei bine, alea doua puteau fi 6 sau macar 4. Sa pierzi cu o echipa care a umilit Italia si Franta nu e o rusine. Mai trist e ce s-a intamplat inainte. Dar asta e, vorba baladei:

"Vor veni în ţară,
Pentru a câta oară?
Spunând răspicat:
IARĂŞI AM RATAT!"

http://www.fcsteaua.ro/index/section/articles/article/5220